Din virksomhed målretter formentlig allerede mod specifikke målgrupper. Måske har du allerede en idé om, hvilke segmenter du ønsker at målrette din markedsføring?
Vi installerer et Facebook Pixel på din hjemmeside der tillader dig at tracke alle besøgende, der besøger din hjemmeside. Hvis du har webshop, ved vi præcis hvem, der har tilføjet produkter til kurven eller hvem der har foretaget et køb. Ved brug af denne data kan vi ’retarget’ disse personer for at overbevise dem om, at de skal købe dit produkt.
Derudover tilbyder Facebook et intelligent værktøj, der tillader os at målrette markedsføring mod personer ud fra interesser, demografier, adfærd osv. Herved kan du ramme mikro-segmenter i et givent område med mennesker, der er mest tilbøjelige til at købe dit produkt. Derfor er Facebook et super smart og brugbart værktøj!
Som nævnt ovenfor kan du, ved hjælp af et Facebook Pixel, 'retarget' besøgende på din hjemmeside.
Hvad end du sælger dit produkt gennem direkte salg B2C, gennem en webshop eller via telefonopkald er det nødvendigt at minde potentielle kunder om, at dit produkt er det bedste.
Mange mennesker bruge den samme annonce som del af deres retargeting-flow, men hos Ørskov Digital skaber vi forskellige flows. Det betyder, at dine kunder vil blive eksponeret over for forskellige budskaber på forskellige tidspunkter. Retargeting har vist sig at være super effektivt, når det er ordenligt opsat.
Vi oplever kunder, som får mere end 50 gange igen på deres investeringer gennem salg fra retargeting-kampagner.
Når vi siger, at vi benytter forskelligt indhold som del af vores retargeting-flow, hvad mener vi så lige helt præcist? I 2019 var det nødvendigt at skabe fem til syv ’touchpoints’ med kunden, før du kan lukke et salg.
Dette estimat fortæller altså, at det oftest ikke er nok at eksponere en besøgende over for et budskab én gang; det tager oftest længere tid. Hvis budskabet er det samme, bliver besøgende trætte og mister interesse.
Derfor eksponerer vi altid forskelligt indhold til forskellige mennesker afhængigt af hvilket tidspunkt, at de besøgte hjemmesiden.
Ud fra vores data ser vi, at retargeting mellem én til syv dag(e) giver den højeste ROAS (return on ads spent) hvorefter dagene derefter giver en lavere ROAS men som stadig konverterer bedre, end hvis man ikke brugte det.
Hvis du driver en webshop, er det meget effektivt at opsætte dynamisk retargeting. Har du nogensinde oplevet, at du har tilføjet et produkt til kurven, som du virkeligt var interesseret i?
Af den ene eller anden årsag blev du afbrudt og fuldførte derfor ikke dit køb. Herefter bliver du påmindet på Facebook om lige præcis det produkt, du havde kigget på. Dette er essensen af dynamisk retargeting!
Hvis du så oven i købet kunne spare fragten, hvis du bestilte inden kl. 00 om aftenen, viser vores erfaring, at de fleste køber. Dynamisk retargeting fungerer altså super godt til besøgende, som allerede er ‘varme’.
Et af de nyeste værktøjer fra Facebook kaldes for ‘Lead Ads’. Sælger du f.eks. bilreparationer, og ønsker du forespørgsler på tilbud, kan du gennem dette værktøj indsamle utroligt billige emails og/eller telefonnumre til potentielle kunder.
Den besøgende klikker på annoncen og informationer så som email, navn og telefonnummer er allerede autoudfyldt. Det eneste kunden derfor skal gøre er at trykke på “Modtag tilbud”. Dette er utroligt effektivt for dig som virksomhedsejer.
Før vi starter med at benytte Facebook annoncer til din hjemmeside, er det nødvendigt at overveje, hvad du vil opnå med din digital markedsføring. Typisk er det en god idé at reflektere over følgende:
Vi har brugt mange år på at finde ud af, hvilke strategier der passer på hvilke virksomheder. Derfor planlægger vi altid omhyggeligt en strategi, der passer perfekt – og som er skræddersyet – til din virksomhed. Vi er ikke bange for at tænke anderledes, fordi vi ved, at når vi tænker anderledes, kan du spare en masse penge. Vi presser citronerne!
Udfyld formularen og bliv kontaktet